2076668.jpg

 

 Ette muuten ikinä arvaa mitä mulle tehtiin viime viikolla! Mun viisauden hampaat vietiin!!! Mä luulen - en oo ihan varma, tai siis oon aika varma, että mää olin äitin ja isän mielestä liian viisas koira. Mulla oli nääs ylimääräiset viisaudenhampaat, eli olin yliviisas! Kauneus ja viisaus ei kuulemma sovi samaan koiraan, joten musta tehdään nyt kaunis. Noi viisaudenhampaat oli niin tiukassa ja niissä oli niiiiiiin pitkät juuret, että veikkaan älykkyysosamääräksi ainaski 250. Nyt se on enää 200... Mut ei hätää, ainaski mulle tulee nyt pepsodent hymy!!!

 

2093963.jpg

 

Ja hitto, eihän sekään vielä riittänyt! Nyt musta halutaan niin kaunis, että sain korviin tollaset helkutin teipit!!! Mulle kerrottiin vaan että "ne lähtee lentoon". Siis korvat. Ei lähe enää! Mut viedään kuulemma myöhemmin Mister vinland kilpailuun. Kaikkee sitä joutuuki komeuden eteen tekemään! Kai mulla on kohta kurkkuviipaleet silmillä ja savinaamio!!! tai tavallaan mulla on sellanen ollukki. Vihjasin meinaan tolle mummulle, et vois vähä kattoo peiliin (kts. aamukampauskuva). Siitäkö se mulle suuttu, ja meni samana päivänä ojan pohjalle ja rupes kaivaan naamaa sinne saveen. Se kuulemma kosteuttaa ja tasottaa ryppyjä. mä kokeilin samaa. Ryppyjen silotuksesta en tiiä, mut kosteus ainaki toimi. Oltii sitte molemmat mustapäät ammeessa ja kosteutta tuli naamalle. Suihkusta. Äiti oli iloinen!

Vähänkö muuten nauratti eläinlääkärissä. Mää olin niin reipas poitsu, (niinkun aina), että en pelännyt lääkäriin menoa yhtään, vaikka mua on piikitetty siellä jo monta kertaa. Aattelin että tosimies ei lääkäriä pelkää. Heilutin häntääkin ja moiskautin pusun lääkärin huulille. Mua kehuttiin. Sitte siellä samassa lääkärissä oli kaks lehmän kokosta koiraa, jotain Tanskan dogeja tai jotain. Nii-ni pikkusenko ne oli paniikissa ja häntä koipien välissä vaik niillä on kokoo ainaki kymmenen kertaa enemmän kun mulla. Luulis ettei tommoset jätit pelkää, mutta niin niitä vaan kiskottiin kaksin käsin väkisin sinne lääkärin  koppiin. Vähänkö olin ylpee ittestäni! Ja äitiki oli!

Käytii täs yks päivä Riitta tätinki luona näyttäytymässä, kyllä se mua piti hyvänä! Riitan luona asuu mun  Jaska-ukki ja Alma täti. Se se vissiin vinkkas et oon liian viisas ja että teipit ois poikaa. Kokeilis itte vaan laittaa teippejä korviin ni tietäs miltä se tuntuu!!!! Kuka sitte nauraa :)

Sit me oltiin Ylöjärvellä Parson lenkillä, jossa nähtii enemmän parsoneita kun laki kerralla sallii. Yksi sihauhau vai mikä se oli joka tuli lenkillä vastaan, meinas saada sydärin kun näki 12 parsonia kerralla! Siltä se ainaki näytti.....Siel oli Arska isä, Jaska, Alma, Nyytti, Arttu, Teuvo ja paljon muitakin joita en muista nimeltä, mutta hajun perusteella muistan varmasti kaikki! Meillä oli mukavaa ja hyvin tultiin kaikki juttuun. Meitin Saimi mummukin oli mukana, koko porukan Grand Old Lady! Mennään varmaan toistekki!