1847680.jpg

Elmeri kirjoittaa: Tässä sitä nyt on elelty viikko äiskän ja iskän sydänlääkkeenä, ja hyvin on kaikki menny. Kaikenlaista sitä ehtiikin pieni koira nähdä ja kokea viikon aikana!!! Äiti on tyytyväinen kun tykkään olla kaikessa ja jokapaikassa täysillä mukana. Siis ihan  joka paikassa....  Mun lelut tulee muuten äidille halvaksi. Viimeviikolla se toi eläinkaupasta pussillisen kaikkia typeriä leluja, kumikanoja, vinkusika, punainen luu jonka sisällä on helistin ym.... Toivoi kai että mua kiinnostas semmoset ja jättäsin ne ei toivotut listalta pois.... Hei oikeesti, ketä kiinnostaa! Best evör lelut ehdottomasti on tuo vessaharja, tavallinen lakasuharja, äidin villasukka, tyhjä suihkusaippuapönikkä ja eilen löysin toosi hauskan lelun: muovikukkaruukun!!! 
Viime viikon keskiviikkona me käytiin Mutalan kentällä vähän katteleen kun paikalliset parsonit harjoitteli agilityä. Elättelin toivoa että olisin nähnyt isi-pappani Arskan, joka kuulemma reenaa siellä. Me nähtiin siellä kyllä tosi kivat tätit: Riitta täti joka anto mulle nii-in makoisaa makkaraa, ja Alma-täti, joka kiepsahti aina selälleen kun menin lähelle. Innostuin niin kovin menosta että kiljuin suoraa kurkkua kun kerran muutkin siellä. Samoin opin siellä isommilta koirilta, että hihnassa pitää  aina vetää. Ainakin parsonin pitää. Hyviä vinkkejä siis :) ps. huomatkaa mun numeroa liian iso päänahka, mulla on ah niin ihana otsaryppy, vaikken niin ryppyotsainen okkaan!

1852288.jpg

TÄSSÄ SIIS MUN YKS SUOSIKKILELUISTA

1847695.jpg

Pihalla oon temmeltänyt mielin määrin Saimi tätin kanssa. Vähän sillon vielä pipo kireellä, sen mielestä se on se joka määrää ja saa pallon ensimmäisenä ja se kieltää multa kaikenlaista. Haukun sitä joskus ilkeästi pilkkukasaksi, mut oikeesti se on tosi kiltti ja lutunen täti. Kait sil on vielä ikävä sitä Eskoo jota mää en oo nähnytkään. Kun yritän mennä sen viereen, niin se vaan irvistää mulle, mut mä en siitä välitä. Sanoin sille, että muriset tai et, mä tuun nyt tähän. Live with it!Vielä mä sen hurmaan...km´å+ö0p1§q,2mn (hitto, joku pikku-parsoni käveli just tästä läppärin näppiksen yli!)

1852303.jpg


1852286.jpg

Saimi opetti mulle hyödyllisen taidon viikonloppuna, eli pallon noudon lammikosta. Saimi täti on tässä aika haka, se osaa sukeltaa pallon niin että pää on ihan uppeluksissa. Saimi tykkää myös palloleikkien lomassa mennä makaamaan lammen pohjalle. Mulle riitti kahluu näin alkuun....
Niin, ja tänä viikonloppuna kävin myös saunassa!!!!

1852290.jpg

Puutarhanhoito on kivaa!!! Viikonloppuna laitettiin äiskän kanssa vähän havuja dodore... redodo..deudora...siis rododendrojen mullan sekaan ja mä olin aika haka sekottaan niitä sinne. Sit me jaettiin vähä liljoja. Tässä mä tarkistan onko tuleva istutussyvyys ok juuri tälle lajikkeelle...
Äiti sanoikin, että hän on pääpuutarhuri, isä on puupäätarhuri, ja minä saan olla pää-, ja puupäätarhurin apulainen!!! Saimi toimii virallisena juurienkiskojana!

1852289.jpg

1852277.jpg

Mä sain viikonloppuna myös kummitätin. Mun kummitätinä toimii Sini Tiitinen. Sini opetti mulle pallon noudon ja luovutuksen. Kummitäti lupas hoitaa mua aina kun äiti ja iskä on pois.

1847679.jpg

Aiemmin kerroinkin, et tykkään olla kaikissa arjen askareissa mukana. Siis ihan kaikissa..... Tässä oon isin kanssa pissillä...

1847687.jpg

1847688.jpg

Komea nuori kossi etsii nättiä pusutteluseuraa!!!
Vaatimukset pusutteluseuran suhteen ovat:
Ikähaarukka: 3 kuukautta - 1 vuosi - 5 vuotta - 15 vuotta (ei sillä iällä nyt niin merkitystä...)
Pitäisi olla  pitkäkarvainen , mielellään täysi blondi, neiti koira, - no, kyllä broken turkkikin pilkullisena käy.....hmm.  No olkoon vaikka karvaton musta ajokoira, eikä sillä neidilläkään niin väliä!!!! Ei muuta kun kaikenlaiset kottaraiset, pankaa jono pystyyn niin minä rupeen raakkaamaan!!!

1852292.jpg

Enks oo muuten aikas komee sälli. Niin, ja mullahan ei oo minkäänlaisia, - ei siis minkäänlaisia vaikeuksia poseeraamisen kanssa. Iskä otti musta varmaan viis miljoonaa kuvaa viikonloppuna, mä oon kuulemma niin kuvauksellinen!!!! AH!!!!!

1847682.jpg
TÄSSÄ MÄ OON ÄITIN PYYKKIAPUNA

Mun vastuullinen tehtävä on hakea koneesta kaikki pyykit pois mitkä äiti sinne viskaa. Näin kuluu huomattavasti vähemmän pesuainetta, ja luonto kiittää! Sitäpaitsi ei se ole kun mun kakkaa mitä siinä matossa on, se on biologisesti hajoavaa!!!

1847693.jpg

Meidän isi on muuten aika hyvä makuualusta. Sen kaulalla on ihana nukkua,  masun päällä on ihanan pehmeää, mutta kyllä tuo selkäpuolikin alustaksi käy.

1847690.jpg

Tässä me mennään Saimin kanssa rintarinnan!

1847681.jpg

Ja koko päivän puuhastelun päätteeksi uni maittaa!