Meitsi oli sitten eilen Agiliitäjien lentolupa katsastus sessiossa Teivossa. jos muistatte, niin syyskuussa viime vuonna jo kyselin, et millon MÄ pääsen liitään, oonhan mä sentään suorastaan luonnonlahjakkuus ollu jo pentuna! (tsekkaa linkistä) http://hauska.vuodatus.net/blog/1552303  Kun kerran iskäkii on varsinainen liidokki, niin miksen minäkin!? Ja hitto, vuosi piti oottaa enneku pääsee ees alkeiskursseille!

1240515508_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Arvatkaa oliko äiskä paniikissa kun meitsi tietty kaahotti pää märkänä siellä kentällä niinku aina alussa ku johku ollaan menossa. No hitto, mikä ihmeen tyhmä sääntö se on, ettei siellä saa muka mennä kaikkia moikkaan!!?? En ymmärrä sitten ALKUUNKAAN! MÄ HALUUN MOIKATA KAIKKI, JA KERTOO NIILLE, ET TYKKÄÄNKÖ MÄ NIISTÄ VAI EN, SILLÄ SELVÄ! Kuulin, et äiti sano jo jossain vaihees iskälle, et liuetaanko paikalta, ennen kuin nolataan koko Parsonkunta, ja ennenkuin toi jätkä kerkee astuun tai listiin jonkun länsiylämaan karvattoman puudelin siellä! Kun kuulemma se oli ihan varma, et meitsi lähtee ku talommies peltikatolta kun hihna irrotetaan tossa koirajoukossa. VOI EI!!! Rupesin jo päässäni ynnäämään paljo puudelin tikkaus&kokoonkursiminen maksaa Veterillä...... PALJON!

No, sit iskä sano, et kyl me nyt jäädään ku tultiinki, on täällä muitakin Parsoneita. JOO-O, oli siellä, priimustottelevaisuusoppilas, itse tyyneys ja rauhallisuus, ARTTU.  Se jätkä on kone!!! Vähänkö hävettää sen rinnalla. Senhän pitäs sählätä ja soheltaa, niinkun siinä Kummelivideossa? Miks ei se sohella, kysyn vaan? 

No, se katselmus alko sitte ja mä aattelin, et mä yllätän kaikki. Ja mähän yllätin! Tapani mukaan siinä kouluttajiin tutustuessa heitin kehiin heti alkuun mun "ässän", eli Elmerikielarit. Ja kyllä tytöt taas tykkäs.... Sitte tuli se jymy-yllätys! kaikkien ihmetykseksi tottelinkin hienosti kaikki käskyt. Kun iskä käski olla paikalla ja päästi hihnasta irti ja lähti kävelemään poispäin, niin kuulin kun äiti takana laski sekuntteja ja euroja, yks tikki, kaks tikkiä..... heh, mut mäpä pysyinkin hienosti paikalla vaik vasemmalla puolella oli toinen Parson, ja toisella joku saksanseisoja ja doopermanni. Oisitte nähny kun niiden leuat loksahti auki, he, pääsinpä yllättään!!!

Eli pyrkijöitä oli muutama kymmen ja 14 koirakkoa valitaan. Eli vapise iskä, perästä kuuluu!!! Mä vielä sulle putket näytän!!  ...... - siis jos nyt päästään ees....- siis sinne, alkeiskurssille ensin...... Ilmoittavat siis lähipäivinä....